Helpoksi tehty sähköpostimarkkinointi: Kasvata listasi nollasta satatuhanteen

sähköpostimarkkinointi

Tänä päivänä jokainen on saanut ainakin jonkun sähköpostin joskus. Se on nopea ja käytännöllinen tapa lähettää tietoja, tärkeitä muistiinpanoja tai tehdä uusia tuttavuuksia. Sähköpostilistat (kokoelma ihmisten sähköpostiosoitteita, jotka ovat suostuneet vastaanottamaan yhteydenottoja yritykseltä) ovat yrityksille  “rahasampoja”. Sähköpostilistan avulla voit lähettää tietoa uudesta tuotteesta, ja kirjaimellisesti ansaita rahaa samana päivänä.

Tässä artikkelissa kerromme, miten sähköpostimarkkinointi auttaa sinua laajentamaan toimintaasi nopeasti ja tehokkaasti, jotta pääsisit takomaan omalla rahasammollasi.

Sähköposti: onko se tehokasta vai pelkkää roskapostia

sähköpostimarkkinointi

Voit milloin tahansa vastaanottaa sähköpostiviestejä merkkivaatteen valmistajalta, päivittäistavarakaupasta tai inspiroivalta puhujalta postilaatikkoosi. Vaikka tämä on varsin perinteistä, voivat sähköpostilistat olla tehokkaimpia työkaluja asiakasuskollisuuden säilyttämiseksi. Sähköpostit voivat myös ajaa asiakkaita pois, jos niitä ei tehdä kunnolla. Joissakin niissä on hyödyllistä tietoa ja ne on syytä avata, kun taas toiset ovat yksinkertaisesti pelkkää roskapostia.

Kuluttajatasolla tiedämme, että roskapostin vastaanottaminen on viimeinen asia, mitä haluamme tehdä. Jotkut saattavat jopa käyttää sähköpostin palveluntarjoajia merkitäkseen sähköpostit roskaposteiksi tai jopa estää ihmisiä lähettämästä niitä! Joten jos haluat rakentaa oma sähköpostimarkkinointi toimivaksi järjestelmäksi, salaisuus on löytää tapoja tehdä sähköposteistasi hyödyllisiä ja tuoda tämä esille myös potentiaalisille asiakkaille.

Olitpa juuri aloittamassa ja etsit tehokkaita tapoja aloittaa tehokas sähköpostimarkkinointi tai haluat vain nousta seuraavalle tasolle siitä, mitä olet jo saavuttanut, voit käyttää tätä työkalua liiketoimintasi rakentamiseen!

3 syytä sille, miksi TARVITSET sähköpostilistaa

esimerkki sähköpostiluettelosta

Säännölliset päivitykset

A. Säännölliset päivitykset / uutiskatsaukset / uutiskirje

Jos sinulla on säännöllisiä uutisoitavia aiheita, jolla pidät yleisösi ajan tasalla uusimmista tapahtumista, yleisen sähköpostiviestin lähettäminen voi ratkaista tämän tarpeen. Tämä voi olla viikoittainen, kuukausittainen tai kahden kuukauden välein lähetettävä sähköpostiviesti, joka lähetetään kaikille listalla oleville ja jossa on ajankohtaisia tietoja tai päivitettyjä tarjouksia. Tämä tunnetaan myös uutiskirjeenä.

Tarjoukset

B. Tarjoukset

Monille yrityksille sähköpostilista on tapa vahvistaa ja lähettää uusia tarjouksia, jotka ovat saatavilla sekä verkossa että offline-tilassa. Vaikka sovellukset ja tekstiviestit ovat myös helposti saatavilla ja tehokas keino tavoittaa monia, voi sähköpostilistan saaminen olla ylimääräinen askel sen varmistamiseksi, että kaikki, jotka haluavat pitää yhteyttä yrityksesi kanssa, saavat tarvittavat tiedot.

Jotkut yritykset voivat myös tarjota etuja ja tarjouksia yksinomaan sähköpostilistojensa kautta ennen varsinaista kampanjointia suurelle yleisölle. Tämä on mielenkiintoinen keino houkutella uusia tilaajia sähköpostilistallesi. Saadessaan päivityksiä etukäteen, tilaajat voivat myös hyödyntää tarjouksiasi ennen kuin niistä ilmoitetaan muulle yleisölle! Ja jos haluat, että yrityksesi tarjoaa eksklusiivisen etuaseman asiakkailleen, on tämä tehokas tapa siihen.

Alennuksista ilmoittaminen

C. Alennuksista ilmoittaminen

Monille suurille jälleenmyyjille sähköpostimarkkinointi on kätevä tapa lähettää myynti- tai promootioilmoituksia ja muistutuksia. Olipa kyseessä puolivuosittainen alennusmyynti tai viikon promootio, kun yleisölle lähetetään säännöllisesti sähköposti, jossa on yhteenveto senhetkisistä kampanjoista, se auttaa ihmisiä näkemään, mitkä kiinnostavat erityisesti heitä.

9 askelta onnistuneeseen sähköpostimarkkinointiin

Kovin monet ihmiset eivät halua avata jostain yrityksestä tullutta sähköpostia puhumattakaan siitä, että he rekisteröityisivät sähköpostilistalle. Sen takia pähkäiltäessä, miten rakentaa sähköpostimarkkinointia, tämän tulisi sisältää eri strategioita, jolla saadaan ihmiset rekisteröitymään. Jotkin yksinkertaiset ideat sähköpostimarkkinoinnin laajentamiseen voivat liittyä ainutlaatuisiin tarjouksiin tai hyödyllisen tiedon jakamiseen, ennakkoilmoituksiin ja ehkä muutamiin ilmaistarjouksiin!

Sähköpostimarkkinointia opeteltaessa tärkeintä on tarjota jotain erikoista asiakkaille. Ehkäpä jopa henkilökohtainen sähköpostiviesti voi tehdä tempun.

askelta onnistuneeseen sähköpostimarkkinointiin

Jos haluat tietää, miten voit sivustosi aloitussivulla kasvattaa sähköpostimarkkinointia, voit valita useasta eri vaihtoehdosta. Toiset saattavat olla tehokkaampia kuin toiset, joten tässä vaiheessa ei kannata sulkea mitään pois. On mahdollista, että informatiivisemmat keinot hyödyntää sähköpostimarkkinointi osoittautuvat tehokkaammiksi lopullisessa vertailussa muihin.

Tarkastellaan kaikkia näitä 9 vaihetta sähköpostimarkkinoinnin parantamiseksi:

Suuntaa tarjouksesi

1. Suuntaa tarjouksesi nykyiselle sähköpostilistalle

Yksi parhaista sähköpostimarkkinointiin tarkoitetuista työkaluista on mainostaa online-tarjouksia niille, jotka rekisteröityvät sähköpostilistallesi sivustollasi. Riippumatta siitä, saavatko sähköpostilistasi tilaajat tarjouksia ennen muita tai ei, ajatus siitä, että tarjoukset lähetetään suoraan rekisteröityneille tilaajille, voi houkutella ihmisiä liittymään. Tämä on erityisen tehokasta niillä, jotka haluavat tehdä ostoksia tai käyttää palveluitasi säännöllisesti.

Esimerkkejä tästä voivat olla sellaiset mainoslauseet, kuten “Rekisteröidy nyt ja vastaanota online-tarjouksia suoraan postilaatikkoon!”

Anna yksinomaista tietoa

2. Anna yksinomaista tietoa... mutta vain, jos joku rekisteröityy listallesi

Verkkosivuston omistaminen voi olla erinomainen tapa kasvattaa sähköpostimarkkinointisi saatavuutta. Voit käyttää sivustoasi makupalana tai näytteenä siitä, mitä asiakkaat voivat saada tai kokea. Silloin, kun he rekisteröivät sähköpostitietonsa, he voivat saada yksinomaista tietoa, jota ei julkisteta muille.

Mitä tämä voi aiheuttaa? Vaikka mitä! Väitöskirjasi voi olla saatavilla verkossa. Jos he kuitenkin haluavat nähdä koko opinnäytetyön, niin “Ole hyvä ja rekisteröi sähköpostiosoitteesi”. Voit myös sisällyttää joitakin Pinterest- tai Instagram-viestejäsi, mutta he eivät pääse käsiksi koko sisältöön ennen kuin rekisteröityvät sinne.

Tämän sähköpostimarkkinoinnin menetelmän avulla yleisöllä on saatavilla joitakin tietoja, mutta se on rajoitettu yksinomaiseen käyttöön. Tämän avulla voi suodattaa tehokkaasti “ei-ostajat” pois. Ne saattavat olla vain satunnaisia hakijoita, verrattuna ihmisiin, jotka ovat aidosti kiinnostuneita sivustosi sisällöstä ja lopulta ostavat sinulta!

Personalisoi informaatio

3. Personalisoi informaatio tai tarjoukset saadaksesi rekisteröintejä

sähköpostimarkkinointi

Tämä voi olla täydellinen tapa sähköpostimarkkinointiin, jos tarjoat yksilöllisiä palveluja. Tätä menetelmää voi käyttää kunto-, ravitsemus- ja tyylisivustolla sekä itsensä parantamiseen tähtäävillä sivustoilla kuten myös muilla.

Miten se toimii? Sanotaan vaikka, että joku haluaa laihtua 5 kiloa niin, että hän selvittää, kuinka monta kaloria polttaa päivittäin. Voit luoda aiheesta kyselylomakkeen, jonka vieraat voivat täyttää, mutta heidän on rekisteröidyttävä saadakseen tuloksen selville.

Vaikka tämä ei ehkä ole kaikista houkuttelevin tarjous jokaisen mielestä, on monia jotka ovat kuitenkin valmiit tähän. On olemassa tuhansia ihmisiä, jotka haluavat löytää yksilöllisiä ratkaisuja, ja jos pystyt vastaamaan tähän tarpeeseen, saat uskollisia asiakkaita. Ne, jotka rekisteröityvät, pysyvät todennäköisemmin sähköpostilistallasi ja jopa ostavat muutamia asioita, kun he ovat kiinnostuneita siitä, mitä tarjoat.

Tarjoa eksklusiivisia

4. Tarjoa eksklusiivisia tarjouksia ja/ tai kuponkeja

Kuten mainitsimme edellä, yksinomaiset kupongit ja tarjoukset ovat ainutlaatuinen menetelmä sähköpostimarkkinointia varten. Asiakkaat, jotka ovat uskollisia brändillesi ja jotka ovat kiinnostuneita siitä, mitä teet, saattavat pitää tätä erinomaisena tapana saada asiakkaat kokemaan itsensä ainutlaatuisiksi ja muita edellä oleviksi.

Tarjoamalla yksinoikeudellisia alennuksia ja kuponkeja kaikille silloin tällöin, pidät monet ihmiset uskollisina brändillesi. Sinun ei tarvitse joutua konkurssiin sen takia. Se voi yksinkertaisesti olla: ”Sinulla on aikainen pääsy puolivuotiseen myyntiin! Osta nyt, ennen kuin tarjous on 24 tunnin kuluessa kaikkien ulottuvilla!

Tämä ei pelkästään anna sähköpostisi lukijoille etukäteistietoa, vaan myös kehottaa heitä toimimaan ja lisää kiireellisyyden tunnetta, koska ne ovat nyt ensimmäisiä niistä, jotka tietävät tästä tarjouksesta.

Anna ilmaista sisältöä

5. Anna ilmaista sisältöä

Tämä on erityisen hyödyllistä niille, jotka ovat riippuvaisia tilauksista ja internet-liikenteestä. Jos pyörität verkkokursseja, kunto- tai ravitsemusohjelmia ja muita vastaavia vaihtoehtoja, voit käyttää tätä strategiaa sähköpostimarkkinointijärjestelmän rakentamiseen.

Jos joku napsauttaa mainostasi tai menee sivustollesi, voit lähettää lyhyen esittelyn vaikkapa videomuodossa. Tämä voi antaa yleiskuvan siitä, mitä tilaaja voi tavoitella ja mitä asiakkaat voivat odottaa.

Sen jälkeen ilmoitat, että tilaajasi voivat päästä käsiksi ensimmäiseen ohjelmaan, elektroniseen kirjaan, videoon, ilmaiseen kokeiluun tai mitä tahansa muuta ilmaiseksi, kunhan he rekisteröityvät sähköpostilistallesi.

Monet, jotka saattavat olla vähän kiinnostuneita, näkevät ilmaistarjouksen ja voivat sen perusteella päättää, onko tarjoamasi sen arvoista. Toisaalta tämä on myös tapa kasvattaa sähköpostimarkkinointi antamalla jotain vastineeksi.

Käytä maksullisia mainoksia

6. Käytä maksullisia mainoksia

Älä ujostele käyttää maksullisia mainoksia ohjataksesi liikennettä rekisteröintisivullesi. Työkalut, kuten Google-mainokset ja vastaavat, voivat sijoittaa mainoksesi strategisesti sopiviin hakuihin ja lisätä aloitussivun näkyvyyttä. Tämä on erinomainen tapa tehdä sähköpostimarkkinointi. Maksetut mainokset voivat napata etsimääsi yleisön ja varmistaa, että ihmiset löytävät sivustollesi!

Vastaa keskustelupalstojen

7. Vastaa keskustelupalstojen kysymyksiin ja nouse arvostetuksi asiantuntijaksi

Tämä on hieman enemmän aikaa vievää, mutta hyödyllinen keino aloitussivun näkyvyyden lisäämiseksi on vastata kysymyksiin eri foorumeilla, kuten Quorassa, LinkedIn-ryhmissä, Facebook-ryhmissä ja jopa Twitterissä. Varmista, että lisäät jokaiseen viestiisi linkin, jotta jokainen, joka pitää vastaustasi hyödyllisenä, voi seurata sinua suoraan aloitussivullesi.

Käytä sosiaalisen median

8. Käytä sosiaalisen median sivustojasi

Jos sinulla on Facebook tai jokin muu sosiaalisen median sivusto, käytä sitä eduksesi! Julkaise säännöllisesti, lisää ainutlaatuista sisältöä pitääkseen sivusi tuoreena ja dynaamisena ja sisällytä rekisteröitymispainike, jotta kävijät voivat helposti rekisteröityä sähköpostilistalle suoraan Facebookista! Sosiaalinen media on tehokas työkalu yrityksesi kasvattamiseen tänään, joten älä unohda käyttää sitä!

Tee asioista jaettavia

9. Tee asioista jaettavia

Älä unohda, että jos haluat oppia kasvattamaan sähköpostimarkkinointia yksi parhaista tavoista mainostaa on tyytyväisen asiakkaan suositus. Jos kirjoitat artikkeleita, lähetät videoita, valokuvia tai myyt tuotteita, lisää “jaa” -painike, jotta joku voisi helposti lähettää viestin edelleen jollekin toiselle!

Sijainti, Sijainti, Sijainti - Paikkoja, joihin kannattaa laittaa sähköpostin sieppauslaatikot

sähköpostimarkkinointi

Nyt kun tiedät, mitä voit tehdä kasvattaaksesi sähköpostilista, sinun tulee miettiä myös sijoittelua. Sinun on varmistettava, että kävijät ovat vuorovaikutuksessa tarjolla olevan tiedon kanssa ja antavat lopulta sähköpostiosoitteensa sellaisessa muodossa, jonka online-palvelusi voi rekisteröidä. Näitä kutsutaan sähköpostin sieppauslaatikoiksi tai opt-in-laatikoiksi

Verkkomarkkinoinnissa on monia vaihtoehtoja opt-in-ikkunoiden, palkkien ja ponnahdusikkunoiden lisäämiseksi. Mutta viimeinen asia, jonka haluat sivustollesi on, että se on häpeällisesti täynnä pyyntöjä rekisteröityä siihen.

Tässä on joitakin vaihtoehtoja paikalle. Sähköpostin sieppauslaatikko:

Exit-ponnahdusikkuna

Exit-ponnahdusikkuna – Ilmestyy, kun henkilö on sulkemassa ikkunaa.

Vierityspalkki

Vierityspalkki – Näkyy, kun käyttäjä selaa tietyn prosenttiosuuden verran sivusta.

Ajastettu lightbox-ponnahdusikkuna

Ajastettu lightbox-ponnahdusikkuna – Tulee esille ennalta määrätyn ajan kuluttua, minkä käyttäjä viettää sivulla.

Sivupalkkilomake

Sivupalkkilomake – Sijoitetaan oikealle puolelle sivustoa.

Ajastettu lightbox-ponnahdusikkuna

Sijaintikohtaiset sulautetut lomakkeet – sijoitetaan eri puolille sivua, kuten artikkelin 200 ensimmäisen sanan jälkeen.

Kelluva ikkuna

Kelluva ikkuna – On jatkuvasti verkkosivuston yläpuolella.

Riippumatta siitä, oletko aloittamassa nollasta tai rakennat olemassa olevaa sähköpostilistaa, voit monipuolisesti kasvattaa liiketoimintaasi sähköpostilistojen avulla. Olkoon tavoitteesi sitten liiketoimintasi laajentaminen tai rahan tienaaminen bloggaamisella, sen tietäminen, miten hyödyntää sähköpostimarkkinointia tehokkaasti käytettävissä olevilla strategioilla, voi saada erinomaisia tuloksia aikaan. Ja mikä tärkeintä, se voi olla hauskaa!

Vieritä ylös